mandag den 13. maj 2013

Fitting sessions

Så fik jeg besøgt 2 af mine små muser og har prøvet alle protoerne på... heldigvis sad det meste godt og der er kun små rettelser... med undtagelse af den ene kjole, den fungerede bare slet ikke... det lignede mest af alt en natkjole... men mine veninder var meget begejstret for det hele og glæder sig allerede til at teste de rigtige styles...


Er utrolig glad for at jeg har valgt at bruge så meget smock... det er sidder bare rigtig godt og så elsker jeg effekten...


Charmebøffen:
1: Kjole   -   2: Nederdel   -   3: Buks   -   4: Top


Mullegøjen:
1: Buksedragt   -   2: Top   -   3: Buks   -   4: Shorts



Syntes det var rart at prøve tøjet på både charmebøffen og mullegøjen da de er to lige gamle bebser men med forskellige kropsbygninger... det skal jo helst sidde godt uanset statur...



De største rettelser:
Rettelser

1.   Kjolen er alt for stor... der skal tages 12 cm af brystviden og den skal være lidt kortere... jeg skal finde en anden løsning på halsudskæringen da det ikke fungere med belægninger i jersey... overvejer at sy en ribkant på men der skal nok eksperimenteres lidt med den for at få det helt rigtige look...
Ærmerne er dog spot-on, lige som jeg ville ha' dem... du kan se hvordan man konstruere dem her...

2.   Shortsene vakte stor begejstring hos begge mine veninder... der er dog ikke helt plads nok til bleen og benene er lige en anelse for lange...

3.   Den lille nederdel er blevet lidt for løs i livet og så er der noget galt med proportionerne... den øverste del af skørtet skal være 1 cm eller 2 kortere...

4.   Tror buksedragten er mine yndlings... den sad også rigtig godt, bortset fra at benlængden var blevet lige lovlig lang... men både smocken ved brystet og ved fødderne fungerede super godt...

Stropperne skal generelt være en lille smule kortere... der er nemlig ikke noget mere irriterende end stropper der falder ud over skulderne...



Næste skridt er at få rettet alle mønstrene så de er klar til opsyning i de rigtige materialer... undtagen kjole med de mange rettelser, der skal lige sys endnu en proto op så jeg er sikker på den bliver helt rigtig... derudover har jeg et lille hængeparti, den allersidste style... den er konstrueret men har endnu ikke fået syet den op... det skal gøres i denne uge...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...