onsdag den 29. maj 2013

Så er de første salgsprøver klar

De 2 første salgsprøver er nu syet op, en kjole og et par bukser i en tynd grå-blå Chambray, 100% bomuld.
Kjolen fik en lille sommerfugl, da jeg syntes den så lidt kedelige ud. Den er lige prikken over i'et, som gør kjolen "fuldendt".

1: Udklippet stof   -   2: Smock-syning   -   3: Buks   -   4: Kjole



Et af de gennemgående temaer i min lille kollektion er smock. Et valg jeg har truffet, ikke kun fordi jeg syntes det er en skøn og feminin effekt, men også fordi det sidder rigtig godt på små babyer, det strammer ikke ind på samme måde som elastik linning. Det har jeg dog også enkelte styles med, da smock ikke passer på alt...

I starten havde jeg lidt bekymring omkring den store mængde af smock, jeg syntes ikke jeg kunne sy det ordentligt på min maskine. Men den bekymring varede kun indtil jeg faldt over en fantastisk DIY på denne her blog, LaRaLiL, den åbnede mine øjne for en ny måde at sy smock på, en meget nemmere måde. Man syer bare rundt og rundt indtil smocken har den brede man ønsker, førhen har jeg altid syet én linje afgangen, hvilket giver rigtig mange dumme hæftninger.

Hvis du gerne vil lære at sy smock, så tjek hendes DIY ud, fremgangsmåden er detaljeret vist og meget nem at forstå. Klik her for at se hendes DIY.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...