søndag den 12. maj 2013

Placement-print


Dagen i dag har igen stået i prints tegn...

De 3 sommerfugle jeg har brugt i mit all-over-print (læs om det her) har jeg valgt også skal bruges som placement-print... det er som navnet antyder et print der bliver placeret på tøjet, f.eks. som et trykt på brystet af en T-shirt...

Jeg er vild med flock-print og det er selvfølgelig det jeg har valgt at lave... det er den type print der har en velour-agtig overflade... det er ikke noget jeg har prøvet at lave det før, anede faktisk ikke man som "hobby"-bruger kunne købe det... men for ca. 1 måned siden hørte jeg om det der hedder strygestof og jeg begyndte at udforske det... en helt ny verden åbnede sig for mig, alle de print jeg i mange år har drømt om at lave kan nu lade sig gøre... modtog i samme anledning endnu et tip fra en sød pige omkring en skæremaskine der kunne skære min prints ud... en Silhouette Cameo...

Silhouette Cameo


Jeg brugte sådan ca. en weekend på at overveje om den ville være pengene værd (helt billig er den nemlig ikke)... men jeg var nød til at eje den!!!
Den blev bestilt hjem fra England sammen med en masse forskellige farver flock-print... i dag har den så haft sin debut og jeg er forelsket... jeg ville aldrig kunne skære mine sommerfugle så pænt ud...

Udskæring af placement-print


1.   Jeg overførte de sommerfugle, jeg har tegnet i Adobe Illustrator, til det program der høre til maskinen og omdannet dem til skære filer... det var langt mere simpelt og ligetil end jeg havde regnet med...

2.   Så trykker man bare på en knap og vupti maskine begynder at skære...

3.   Når den er færdig piller man det overskydende af så kun selve ens print sidder tilbage på plastikket...

4.   Derefter er det lige til at stryge på stoffet... det er simpelthen så detaljeret og skarpt skåret... kunne ikke have ønsket mig et bedre resultat... selvfølgelig er der lidt små rettelser, nogen af stregerne er blevet for tynde...



Printet har nu kun én test mere at stå igennem... vasketesten... det skal jo helst blive ved med at se pænt ud... det resultat skal jeg nok skrive om når næste portion tøjvask er klaret...



Jeg har også tegnet en lille sommerfugl fra siden... den skal dog rettes lidt mere til... syntes der er for mange streger i vingerne... 

2. placement-print

2 kommentarer:

  1. Hvor er det flot! Anede ikke der fandtes en sådan maskine.
    Faldt over din blog, i min jagt efter "flockfolie" til nogle motiver jeg vil stryge på min søns sweatshirts. Synes det er så fint med den bløde overflade. Ved du hvor man kan købe det? Har ikke fundet nogle danske netbutikker endnu.

    Mvh Mona

    SvarSlet
  2. Hej Mona

    Jeg har købt maskinen og mit flock-folie gennem den her engelske webshop: https://www.mdpsupplies.co.uk/proflock.asp
    God service og hurtig levering :)

    Mvh Marie

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...